GEORGE WOODMAN tidak membina banyak motosikal, tetapi ciptaannya sering membuat kita tersenyum . Ini adalah Honda SS50 yang diubah suai serta mendapat jolokan 'Wild Horse,'
Enjinnya adalah dari Zongshen, dan ia sangat sesuai, SS50 boleh mengggunakan enjin motosikal 'mendatar' , kata Sébastien.
Enjin tertentu dibina di kilang yang sama seperti Daytona Anima FLX, enjin motosikal legenda. Ekzos baru adalah dari ID Perancis syarikat Vintage.
Untuk mengekalkan keseimbangan di jalan raya, Sébastien telah menukar kepada suspensi yang boleh di ubah mengikut kesesuaian penunggang, suspensi depan YCF , dan kejutan gas baru dari Kepspeed.
"Item ini adalah untuk Honda Cub, jadi saya perlu membuat beberapa penyesuaian untuk menjadikannya sesuai dan untuk menambah brek cakera di bahagian belakang."
Dia juga mengubah suai bingkai serta perubahan kedudukan tangki. Bingkai sekarang lebih pendek. Lapisan Warna hitam telah di cat ke bingkai sebelum di krom.
Tempat duduk kayu yang unik, melengkung ke dalam panel, dibuat dari kayu beech.
Bar baru dari jenma Vintage, penyesuaian bagi jalan raya , saiz roda di besarkan dari 17 hingga 18 inci.
Sébastien juga memasang brek cakera baru di bahagian depan untuk memastikan keselamatan SS50 dalam kesesakan trafik. Tayar M45 ringan Michelin, persediaan andai menunggang di jalan off road yang tidak terlalu ekstrim.
Elektrik telah dibaikpulih, sistem elektrik yang baru, switchgear baru di bar, pengikat berkilau, dan sepasang lampu halogen depan di letakkan ke plat kayu beech persegi.
'Kuda Liar' nisbah kuasa untuk berat badan menjadikannya sangat menyeronokkan untuk menunggang," kata Sébastien.
Dia merancang untuk membina satu lagi SS50 tidak lama lagi, kali ini semata-mata untuk kegunaan off road, dan kemudian sebuah Honda S90 untuk tunangnya. Seterusnya dalam senarai adalah pelbagai motosikal elektrik untuk musim panas 2019.
No comments:
Post a Comment