Apabila Ducati Multistrada 1200 dilancarkan pada tahun 2010, ia menjadi motosikal buat semua pelumba yang mengejar gabungan prestasi, keselesaan di bandar dan jarak jauh
Ducati memasarkan motosikal itu sebagai "transformasi tidak berkesudahan" kerana empat mod menunggang Sport, Touring, Urban, Enduro. Mod ini berfungsi, tetapi untuk mod "Enduro" dibina untuk off-road.
Ini kebanyakannya disebabkan oleh roda aloi 17-inci dan tangki gas 5.3-galon yang akan memberi kira-kira 180 batu di bawah keadaan menunggang "biasa."
Untuk 2018, Ducati mengemas kini Multistrada 1200 yang tetap dengan enjin 1260 Testastretta DVT (Ducati Variable Timing) memberikan kuasa yang lebih lancar dan lebih kuat dalam pelbagai revolusi.
Multistrada 1260 Enduro bukan sekadar di kemas kini enjin,malah di lihat lebih bertenaga dari varian sebelumnya.Terutama dalam mod Enduro untuk off road.
Ada 6 fakta yang perlu diketahui :
1. 2019 Multistrada Enduro 1260 dikuasakan oleh enjin DVT 1262cc baru Ducati dengan cam timing berubah-ubah, yang direka untuk lebih banyak tork sepanjang jangkauan semula.
2. Enjin 1260 menghasilkan 158 kuasa kuda @ 9750 rpm, dan 71 kaki / lbs @ 7,750 rpm.
3. Jadual servis bagi 1260 Enduro adalah setiap 9,000 batu untuk pertukaran minyak, dan 18,000 batu untuk valve.
4. The 2019 Multistrada 1260 Enduro kembali dengan empat mod menunggang (Sport, 158 kuasa kuda; Touring, 158; Urban, 100; Enduro, 100).
5. Ducati Quick Shift adalah standard, dan menyediakan upshifts dan downshifts clutchless.
6. Lain-lain elektronik standard di Multistrada 1260 Enduro adalah:
Bosch Cornering ABS
Lampu semasa mengambil selekoh
Kawalan Wheelie (lapan tetapan)
Kawalan Cengkaman (lapan peringkat dengan keupayaan untuk mematikan)
Kawalan Kenderaan (untuk memudahkan bermula pada incline)
Kawalan Cruise
No comments:
Post a Comment