Untuk 2019, Kawasaki menggantikan Versys 1000 LT dengan model spec yang lebih tinggi yang dipanggil Versys 1000 SE LT+. Model SE LT + mendapat enjin yang dikemaskinikan, mod menunggang bersepadu, kawalan pelayaran, alat penunggang elektronik yang diperbaharui, panel instrumen TFT, gaya terkini, sambungan Bluetooth dan banyak lagi.
Dikuasakan oleh enjin empat silinder yang disejukkan cecair, 1043 cecair yang lancar dan menyampaikan kuasa dan tork , Versys 1000 SE LT + , pendikit dengan wayar(throttle by wire) , suntikan bahan api baru (mapping) dan kemas kini ekzos dan reka bentuk penukar .Transmisi 6-kelajuan, yang dipadankan dengan slipper klac , mendapat quickshifter up dan down yang baru.
Kerangka utama cast-aluminium lima keping dan subframe treleris tiub sama seperti model terdahulu. Supensi depan Showa 43mm baru dan belakang mono shock Showa BFRC Lite, kedua-duanya mempunyai Penggantungan Kawalan Elektronik Kawasaki (KECS) untuk pemampatan semi-aktif dan meredakan semula preload belakang (pramuat depan diselaraskan secara manual).
Brek depan dikendalikan oleh dua kaliper pelindung monoblock empat radial 4-piston, kelopak cakera 310mm, sementara brek belakang dengan caliper 1-piston kelopak cakera 250mm. Kini Versys 1000 SE LT + ,telah dinaik taraf kepada sistem brek anti-kunci Kawasaki (Intelligent anti-lock Kawasaki supersport) atau ringkasnya KIBS. Unit Pengurusan Inertial Pengukuran Inisiatif (IMU) dan Fungsi Pengurusan Cornering Kawasaki (KCMF), berfungsi "memantau parameter enjin dan casis di seluruh penjuru untuk membantu penunggang dalam mengesan garisan ketika mengambil selekoh."
Terdapat empat mod , Sport, Street, Rain dan mod Rider yang disesuaikan. Juga, untuk meningkatkan keselesaan jarak jauh, kawalan pelayaran elektronik adalah standard.
Cat baru yang sangat tahan lama dan Cat Matte yang sangat tahan lama untuk kawasan sentuhan tinggi seperti tangki bahan api dan panel fairing.
The Versys 1000 SE LT + ,juga di bekalkan instrumen TFT berwarna penuh yang dipasangkan dengan tachometer analog. Penunggang juga boleh menyambungkan telefon pintar mereka ke motosikal melalui Bluetooth, dan menggunakan Kawasaki's Rideology App, mereka boleh melihat maklumat kenderaan dan log menunggang terperinci serta membuat penyelarasan kepada parameter elektronik tertentu.
No comments:
Post a Comment